
Alexandru Stanean, director general al Teraplast a subliniat ca "situatia din anul precedent a fost destul de atipica, in sensul ca am avut un prim trimestru in care sectorul de tamplarie a crescut usor, cererea fiind impulsionata atat de investitiile private, cat si de activitatile de vanzare pe pietele externe, insa in urmatoarele trei luni lucrurile nu au mers la fel de bine. Abia in ultima parte a lui 2015 am asistat la o usoara revenire. Ceea ce ne bucura este ca vedem o tendinta de trecere de la produsele «entry-level» la cele mai scumpe. Evaluarile noastre indica insa ca, la nivelul intregului exercitiu financiar incheiat recent, piata de profile din PVC a consemnat, in cel mai bun scenariu, o stabilizare la cota raportata in 2014. In ceea ce ne priveste, cifra de afaceri consolidata a grupului a inregistrat o crestere de 18,5% in perioada ianuarie-septembrie 2015, pana la valoarea de 282,74 milioane lei. Vanzarile au fost sustinute, pe de o parte, de evolutiile consemnate de piata constructiilor, iar, pe de alta parte, de consolidarea cotei pe piata interna. In plus, livrarile la export au crescut cu aproximativ 10%, fata de intervalul similar din 2014. O provocare importanta este aceea ca pretul ramane, in continuare, factorul determinant in decizia de achizitie. Avem concurenti - atat din afara tarii, cat si interni - care, pentru a putea asigura partenerilor preturile pe care acestia le solicita, fac rabat de la calitate. De asemenea, in aceasta industrie exista o proportie importanta de piata «gri» sau «neagra», necontrolata nici din punct de vedere calitativ si nici fiscal. Se creeaza, astfel, pentru unele companii avantaje competitive semnificative. Strategia noastra pe plan intern vizeaza sprijinirea mai intensa a partenerilor cu solutii tehnice care sa vina in ajutorul lor, precum si sustinerea in promovarea brandului si solutiilor oferite de Teraplast. In plus, dorim sa crestem ponderea exportului in cifra de afaceri a grupului Teraplast. Ne gandim, in principal, la tarile vecine, dar nu excludem nici zonele mai indepartate, unde vom promova grupele de produse la care vom reusi sa fim competitivi din punct de vedere logistic. Pentru 2016, avem proiecte ce urmaresc cresterea portofoliului de produse si pentru imbunatatirea performantelor tehnice ale sistemelor actuale. In prezent, lucram cu peste 200 de parteneri, care produc tamplarie termoizolanta folosind sistemele noastre. Din acest punct de vedere, suntem intr-un proces de extindere a bazei de clienti atat numeric, cat si prin prisma acoperirii geografice. De altfel, Teraplast si-a majorat in ultimii cinci ani cota de piata de la un nivel de sub 1% la aproximativ 10%, iar ponderea acestei linii de business in cifra de afaceri a ajuns la aproape 20% in 2014, fata de 3%, cat era la inceputul anului 2009. Campaniile de promovare pe care le vom demara anul acesta se vor focaliza pe cresterea notorietatii brandului Teraplast, in perceptia consumatorului final, pentru a-i ajuta pe producatori si distribuitori sa promoveze mai usor sistemele noastre".