Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 14 Iunie 2025
ABONARE REVISTE
Home - INDEX COMPANII - TRANSPARENT DESIGN
PAGINA PERSONALIZATA


TRANSPARENT DESIGN

TRANSPARENT DESIGN

Adresa: Soseaua Oltenitei nr. 208, Popesti-Leordeni, Judet Ilfov
Telefon: 021/345.36.81
Fax: 021/345.36.81
E-mail: office@transparentdesign.ro
Web site: www.transparentdesign.ro
Domenii: Geam termoizolant
Descriere activitate
Procesator de sticla float.
Prezentare companie/institutie
TRANSPARENT DESIGN, promotor de solutii personalizate din sticla
 
 
 
 
 
Marian Nechifor (47 de ani)
Functia/Firma: Managing Partner, Transparent Design;
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul procesarii sticlei.
 
Fondata in urma cu doua decenii, compania Transparent Design a devenit in prezent unul dintre cei mai mari procesatori de sticla float din Romania, recent implicandu-se inclusiv in productia de geam termoizolant. Cu ajutorul unei dotari tehnologice de exceptie, formate din utilaje de laminare, securizare, curbare, procesare cant sticla etc., amplasate intr-o unitate de productie cu o suprafata de 15.000 mp, firma are capacitatea de a acoperi intreaga cerere de solutii vitrate arhitecturale, la cele mai inalte standarde de calitate si performanta. La momentul actual, Transparent Design poate procesa peste 300.000 mp sticla/an, solutiile sale putand fi intalnite in cadrul a mai mult de 1.400 de proiecte finalizate. In continuare, Marian Nechifor, proprietar si Managing Partner al societatii, ofera detalii interesante despre cele mai noi strategii de dezvoltare, menite sa consolideze pozitia competitiva si sa asigure alinierea la standardele actuale de sustenabilitate.
 
- Cum au evoluat afacerile companiei in 2024 si care sunt previziunile pe termen scurt si mediu, date fiind crizele actuale si cele care se prefigureaza, inclusiv in ceea ce priveste relatiile comerciale internationale?
- Strategia Transparent Design in aceasta perioada este de extindere atat in Romania, prin intrarea pe segmente noi de piata, cat si prin accesarea intensiva a cererii externe, in special a celei din tarile europene. Investitiile recente in utilaje, care sunt deja pe punctul de a fi puse in functiune, vin sa sprijine aceste ambitii. Cifra de afaceri din 2024 a depasit 52 de milioane de lei, iar pentru 2025, gratie masurilor care vor avea ca efect cresterea capacitatilor si diversificarea ofertei, tintim vanzari de 80-85 milioane de lei.
- Ce obiective urmariti in prezent in implementarea strategiei de marketing?
- Anul acesta, compania noastra celebreaza 20 de ani de activitate in domeniul prelucrarii sticlei. Am decis sa marcam aceasta aniversare printr-o noua identitate vizuala, ce a devenit vizibila in piata incepand cu luna aprilie 2025. Actiunea vizeaza nu doar o schimbare de logo, ci reprezinta pentru noi, din perspectiva interna, un nou capitol in dezvoltarea companiei, precum si conturarea pentru prima data a unei pozitionarii de marca, respectiv dezvoltarea unei rute creative de comunicare.
- In ce masura dezvoltarea durabila si transformarea digitala constituie elemente pe care se bazeaza politica de dezvoltare a companiei?
- Sustenabilitatea este, fara doar si poate, unul din pilonii principali ai strategiei de dezvoltare, avand in vedere faptul ca prelucrarea sticlei este un proces energofag si un mare consumator de apa. Dincolo de angajamentul nostru pentru protejarea mediului, atentia sporita acordata sustenabilitatii ne permite inclusiv optimizarea costurilor de productie si, implicit, capacitatea de a oferi produse la preturi competitive. Detinem in prezent o centrala solara, cu circa 3.500 de panouri fotovoltaice, instalate pe acoperisul fabricii, al depozitelor si amplasate la sol, avand o capacitate instalata de 2,2 MWh. Astfel, sistemul nostru de energie solara genereaza pana la 86% din electricitatea necesara pentru productie. De asemenea, reciclam deseurile din sticla si reutilizam apa in fluxul de productie printr-o instalatie de tratare si filtrare, eliminand astfel problema evacuarii apei neconforme in sistemul de canalizare.
In ceea ce priveste digitalizarea, aceasta este prezenta in primul rand la nivelul mediilor de comunicare utilizate. Ne propunem, astfel, optimizarea website-ului companiei prin sistemul Search Engine Optimization (SEO) si adaugarea celor mai recente produse aduse in portofoliu, cum sunt sticla curbata, termoizolanta, antiglont, laminata cu folie colorata si diverse tipuri de vitraje decorative. De asemenea, pe acelasi suport prezentam toate certificarile obtinute in ultima perioada. Amplificam, totodata, comunicarea prin campanii digitale si mesaje in social media, prin conturile noastre de Facebook si LinkedIn. Ne consolidam astfel vizibilitatea in piata, prin extinderea mai accelerata in tara, precum si pe plan extern, in special in Europa.
- Indicati principalele caracteristici ce asigura individualizarea companiei pe o piata extrem de competitiva, cum este cea a vitrajelor.
- Piata de procesare a sticlei din Romania care include peste 300 de agenti economici, este, una puternic concurentiala si foarte fragmentata. Totusi, mai putin de 10% dintre competitorii nostri sunt intr-adevar procesatori mari, cu capabilitati de productie semnificative in toate procesele de prelucrare si echipamente capabile sa asigure calitate la standarde ridicate. Transparent Design este, actualmente, cel mai mare procesator de sticla plana pentru Romania, care executa intreaga gama de prelucrari cu utilaje proprii. Printre atuurile noastre se numara tehnologiile de ultima generatie pentru prelucrarea sticlei la cele mai inalte standarde, achizitia si instalarea a trei cuptoare de securizare, urmand in acest an sa fie pus in functiune si cel de-al patrulea astfel de echipament, care va permite procesarea foilor de sticla de pana la 9 metri, extinderea capacitatilor de productie pentru sticla laminata (in prezent folosim folii EVA, PVB si Sentry Glass), achizitionarea unei linii moderne de printare digitala cu cerneala ceramica pe sticla, pentru foi de dimensiuni pana la 6.000 mm x 3.200 mm - singura de acest fel din Romania, extinderea continua a capacitatilor de procesare a sticlei pentru forme neregulate, stante, gauri, prin cresterea numarului de centre de prelucrare CNC la 7 - tehnologie ce permite prelucrari de precizie mare, la cele mai inalte standarde vizuale si functionale. De asemenea, detinem o capacitate mare de productie, pentru a sustine proiecte de orice dimensiune. Aceasta atinge 1.800 mp sticla prelucrata/ schimb, astfel incat putem face fata oricarei cerinte de volum, mentinand calitatea si termene de livrare agreate.
In ceea ce priveste certificarile si acreditarile internationale, beneficiem de recunoasterea dezvoltarii sustenabile a companiei prin certificari ISO pentru mediu si sanatate si siguranta in munca, precum si certificari internationale pentru procesele de securizare, laminare si teste de tip Heat Soak. Suplimentar, avem certificari pentru piata din America de Nord, ca furnizor de sticla de siguranta pentru constructii (conform standardului ANSI Z97.1 si prevederilor Safety Glazing Certification Council - SGCC). De asemenea, avem capacitatea de a realiza produse ce respecta prevederile standardului ISO 614 - sticla pentru industria maritima, respectiv EN 1063 nivel BR7S - sticla antiglont, fiind totodata procesator autorizat AGC pentru sticla rezistenta la foc PYROBEL(IT) si SCHOTT - pentru sticla rezistenta la foc de 6 mm PYRAN S - si avand Certificare KURARAY pentru procesul de laminare cu folie Sentry. Alte puncte forte ale Transparent Design sunt legate de echipa de profesionisti cu experienta vasta in industrie, respectarea stricta a standardelor de calitate, comunicarea transparenta cu clientii, de la concept la livrare. Noi ne imbunatatim continuu atat procesele cu noi certificari in curs, cat si gama de produse oferite. De exemplu, suntem in curs de a intra pe segmentul de sticla curba, prin investitii in module de curbare pentru cuptoarele de securizare existente, precum si pentru foi de sticla de pana la 9 metri, ce urmeaza sa fie puse in functiune in vara acestui an. In plus, am deschis o linie de geam termoizolant, ce va permite realizarea de unitati IGU cu dimensiuni de pana la 5.000 mm x 2.700 mm.
- Ce planuri aveti pentru perioada urmatoare?
- Transparent Design este un nume cu notorietate in industria de procesare a sticlei, construit pe parcursul celor 20 de ani, nu atat printr-o comunicare activa, ci prin proiectele si parteneriatele pe care le-am realizat. Noile strategii - atat de business, cat si de comunicare - sunt menite sa creasca si mai mult valoarea brandului Transparent Design, dar ceea ce este mai important, sa ne recomande, in continuare, ca partener de incredere in dezvoltarea de solutii personalizate din sticla.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Mai 2025)
 

 
TRANSPARENT DESIGN: Crestere de aproape 40% in primele 6 luni
 
 
 
 
 
 
Adrian Badici (50 de ani)
Functia/Firma: director executiv, Transparent Design;
Experienta profesionala: 21 de ani in domeniul procesarii sticlei.
 
Transparent Design s-a impus in ultimii 17 ani in topul procesatorilor locali de sticla float, oferind partenerilor o gama extinsa de produse si servicii. Compania prelucreaza o mare varietate de tipuri de vitraj, pornind de la sticla float clara - cu grosimi cuprinse intre 4 mm si 19 mm - si cea colorata in masa, trecand prin modelele laminate cu folie de etilen-acetat de vinil (EVA) si terminand cu sticla vopsita, cum ar fi sortimentul Lacobel, din portofoliul AGC. De asemenea, firma ofera servicii de securizare prin metode termice, emailare, debitare, vopsire, sablare, printare etc. Printre obiectivele reprezentative ce integreaza solutii de la Transparent Design se remarca centrul comercial Promenada, Maritimo Shopping Center, City Mall, Ramada Bucharest Park, sedii Reiffeisen Bank, Deutsche Bank, Generali Asigurari etc.
 
- Cum a evoluat compania din punct de vedere al performantei financiare inregistrate in ultimul an - perioada marcata de perturbarile generate de criza sanitara recenta?
-In 2020 am reusit sa realizam o cifra de afaceri in valoare de aproximativ 26,7 milioane de lei, la finele lunii mai a.c. raportand deja incasari de 13,1 milioane de lei. Se observa deja instalarea unui trend ascendent, avansul fata de perioada similara din exercitiul financiar anterior fiind de peste 37%.
- Ce impact a exercitat pandemia Covid-19 asupra operatiunilor curente?
- Nu putem spune ca efectele negative au fost insurmontabile. Inca din primul moment de manifestare a problemelor generate de noul coronavirus, am stabilit un set de masuri ce au vizat, printre altele, limitarea drastica a accesului in sediul companiei (atat in curte, cat si in spatiile de birouri), purtarea mastilor de protectie, dotarea unitatii cu dezinfectanti de buna calitate plasati la toate punctele de acces, instituirea unor reguli de distantare sociala etc. Chiar daca au existat cateva cazuri de imbolnavire cu SARS-CoV-II, am avut posibilitatea de a evita o transmisie in masa a virusului, care, in eventualitatea in care ar fi avut loc, ar fi putut periclita buna desfasurare a afacerii.
- Care sunt principalele dotari tehnologice aflate in prezent in exploatarea companiei?
- Putem afirma ca, la momentul actual, beneficiem exclusiv de utilaje de top, furnizate de companii consacrate pe plan global. In mod concret, dotarile Transparent Design includ doua linii de debitare Bottero (una pentru sticla monolitica si cealalta pentru geam duplex), patru echipamente verticale cu comanda numerica de la CMS, un utilaj orizontal automat Bavelloni, un cuptor de securizare Tamglass (Glaston) etc. La acestea se adauga o serie de alte echipamente de procesare, cum ar fi cele doua utilaje de finisare a cantului de la Bavelloni (unul bilateral si celalalt cu unghi variabil), masinile de decupare cu jet de apa CMS, linia de printare ceramica Tecglass, cea de emailare (ceramica si organica) Rollmac, cuptoarele Purjol (doua pentru laminare si unul destinat testului Heat Soak), utilajul de debitare a sticlei rezistente la foc Putsch Meniconi. De observat faptul ca toate echipamentele mentionate anterior sunt de ultima generatie, cel mai vechi fiind fabricat in 2016, iar restul in 2018, 2019 si 2020. In luna august a anului in curs, dotarea tehnologica va fi completata cu un utilaj bilateral de finisare marca Schiatti si un cuptor de securizare a sticlei Jumbo de la Landglass, care vor asigura o majorare semnificativa a capacitatilor de procesare. Cu ajutorul echipamentelor pe care le detinem in prezent, procesam intre 11.000 mp si 22.000 mp de sticla lunar, de regula varful de productie fiind inregistrat in intervalul octombrie - noiembrie. Avand in vedere ritmul alert de dezvoltare a companiei a devenit necesara inclusiv mutarea intr-un spatiu mai mare. Deja la finele anului precedent am achizitionat un teren ce include si fosta fabrica Danfoss din localitatea Popesti-Leordeni, unde speram sa ne mutam pana la sfarsitul lui 2021. Astfel, vom asigura fluxuri de lucru, aprovizionare si desfacere net superioare celor actuale, gratie spatiilor generoase oferite de noile hale de productie si zone de birouri.
- Ce probleme intampinati in desfasurarea activitatii?
- In general, beneficiem de parteneriate solide, care ne-au ferit de probleme. In ultima perioada, am fost nevoiti sa tratam mai ferm plata creantelor de catre beneficiari, intrucat am constatat o tendinta de a justifica intarzierile prin intermediul pandemiei. In ceea ce priveste cresterea preturilor la materiile prime si materiale, nu ne-a afectat semnificativ. Zvonurile care au circulat inainte de scumpiri ne-au determinat sa ne aprovizionam masiv, pana la limita maxima a spatiilor de stocare. Desigur, dificultati minore mai apar, cum ar fi de exemplu cele legate de aprovizionarea cu profile din aluminiu pentru balustrade, in viitor urmand sa tinem sub observatie acest aspect.
- Mentionati proiectele majore la care ati participat recent.
- Printre cele mai importante lucrari unde am livrat produse se numara One Mircea Eliade/One United, Sido Union Properties, DaVinci Edifice, diverse obiective realizate in parteneriat cu Bog’ Art (Square, Jiului, Campus), cu Smart Est Proiect (BRD, Dacia One), cu Valedo System, cu Sanotechnik Rumanien etc.
- In ce stadiu se afla compania din punct de vedere al implementarii strategiei de digitalizare?
- Am lansat deja primul tronson al programului Optima, ce asigura gestionarea comenzilor in fabrica, precum si managementul livrarilor in colaborare cu departamentul de marketing-ofertare. Urmeaza ca in acest an sa achizitionam si cel de-al doilea tronson, ce va facilita sincronizarea operatiunilor cu stocurile, contabilitatea si facturarea. Noi suntem optimisti in ceea ce priveste evolutia pietei pe care activam. Singura problema serioasa la momentul actual pare sa fie cea a preturilor, insa speram ca inclusiv aceasta sa fie tinuta sub control. Momentan, situatia companiei este una buna si speram sa ramana astfel si in perioada urmatoare.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Iunie/Iulie 2021)

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
RT 2025
Aluplast
TSV
REYNAERS
rehau
Editia
MAI 2025!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
 
simonswerk left
hospice doneaza

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu